Jak założyć ortezę kolana?

W: Porady i wskazówki Na: Wyświetlań : 634

W zależności od rodzaju ortezy kolanowej są noszone na różne sposoby, ale dla wszystkich obowiązuje jedna zasada: orteza ma być noszona: na gołej nodze; na bezszwowej bieliźnie termicznej; na pończochach neoprenowych. 

W żadnym wypadku ortezy nie są noszone na spodniach, dżinsach i innej odzieży wierzchniej.

Najliepiej jest zakładać ortezy kolana wczesnym rankiem, ponieważ po chodzeniu i obciążeniu ranny obszar kolana puchnie, a orteza spowoduje tylko dyskomfort.

Ważne jest, aby nauczyć się zakładać ortezę za pierwszym razem, ponieważ jeśli nieprawidłowo zapniesz ortezę, będzie ona naciskać, ślizgać się, powodować wiele niedogodności i nie wykonywać swojego bezpośredniego celu – naprawić staw kolanowy, usunąć z niego obciążenie, usunąć obrzęk i ból.

Przed założeniem ortezy kolana sprawdź poprawność strony i upewnij się, że nie pomyliłeś ich.

Załóż ortezę kolana, siedząc, zginając nogę pod kątem 30 stopni.

Ubierać ortezu należy obiema rękami, aby efekt kompresji był równomierny, jeśli najpierw pociągniesz jedną stronę, a następnie drugą, orteza zostanie niewłaściwie nałożona.

Przed założeniem nakolannika sprawdź, czy nie ma uszkodzeń, szczególnie w przypadku ortez półsztywnych i sztywnego stopnia utrwalenia. Po wykryciu rozciągniętej lub rozdartej tkaniny, wiórów, pęknięć, zerwania pasków mocujących lub uszkodzenia zapięć, stosowanie tej ortezy jest kategorycznie niemożliwe, noszenie wadliwej ortezy doprowadzi do pogorszenia stanu stawu kolanowego!

Pamiętaj, o kolejności zapinania pasów, informacje te powinny znajdować się w instrukcji obsługi ortezy. Nie musisz mocno dokręcać pasków, nosząc ortezę; chodź trochę po pokoju, słuchaj swoich uczuć, orteza nie powinna powodować dyskomfortu, ściskać ani ślizgać się. Jeśli poczujesz pulsację w obszarze pasków mocujących, to zbyt mocno je dokręciłeś.

Noszenie ortezy kolana powinno być ściśle zgodne z zaleceniami lekarza.

W asortymencie  sklepu Soloventex mamy różnych rodzajów ortezu na kolano: półsztywne, z mocną stabilizacją, średnią stabilizacją oraz miękki  bandaży profilaktyczne, które pasują nawet dla sportowców.
Dbamy o twoim zdrowiu.